Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 21.08.2024 р.
Дата: 21.08.2024 12:25
Кількість переглядів: 112
Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 21.08.2024 р.
Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі № 21-08-8744-24
Замовник:
Підгайцівська сільська рада Луцького району Волинської області (Код ЄДРПОУ 04332331)
1. Назва документа державного планування:
Детальний план території земельної ділянки, площею 0,4927 га кадастровий номер 0722883400:02:000:0052, для будівницьтва складу з адміністративними приміщеннями та автомийкою в селі Липини на території Підгайцівської сільської ради Луцького району Волинської області
2. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Підставою для розроблення детального плану території є Рішення Підгайцівської сільської ради №37/13 від 05 квітня 2024 року. Проєкт розроблятиметься відповідно до:
Земельного, Водного та Лісового кодексів України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про управління відходами», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про рослинний світ», Закону України «Про тваринний світ», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», постанови Кабінету міністрів України від 18.12.1998 №2024 «Про правовий режим зон санітарної охорони водних об’єктів», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», ДБН Б.2.2- 12:2019 «Планування і забудова територій», ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій», ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів», ДСП – 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів», ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування», ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування», Рамкової конвенції ООН про зміну клімату, Національної стратегії управління відходами в Україні до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.11.2017 № 820. Детальний план, відповідно до ст. 19 ЗаконуУкраїни «Про регулювання містобудівної діяльності», визначає принципи планувально-просторової організації забудови, містобудівні умови та обмеження, систему інженерних мереж, порядок організації транспортного і пішохідного руху, комплексного благоустрою та озеленення.
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Територія проєктування розташована в селі Липини на території Підгайцівської сільської ради Луцького району Волинської області. Орієнтована площа – 0,4927га. ДПТ передбачаються: склад, адміністративні приміщення та автомийка. Згідно статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», лише у випадку зберігання у складі хімічних продуктів для цього об’єкта передбачене здійснення процедури оцінки впливу
на довкілля.
4. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
Детальний план території є комплексним документом, проєктні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров’я населення. а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації детального плану території, зокрема, для таких компонентів довкілля як атмосферне повітря, водні ресурси, зміна клімату, земельні ресурси і ґрунти, надра, ландшафтні структури, матеріальні активи, управління відходами, стан флори та фауни, території природно-заповідного фонду та Смарагдової мережі, об’єкти історико-культурної спадщини.
Використання земельної ділянки буде відповідати санітарно-епідеміологічним та екологічним вимогам. б) для територій з природоохоронним статусом: Під час здійснення СЕО буде оцінено ймовірні наслідки проєктних рішень на території з природоохоронним статусом. Звіт СЕО міститиме аналіз проєктних рішень щодо охоронних зон заповідних об’єктів, а також особливостей дотримання режимів обмеженого господарського використання цих територій. в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: зважаючи на географічне положення проєктованої території та характер планової діяльності, транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень детального плану для довкілля та здоров’я населення не очікуються.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
В процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть розглянуті наступні альтернативи: Альтернатива 1 «Нульовий сценарій» – незатвердження проєкту.
Незатвердження документа державного планування та відмова від реалізації будівництва призведе до уповільнення сталого, у тому числі економічного, розвитку населеного пункту. Альтернатива веде до нераціонального використання земельних ресурсів. Сценарій можна трактувати як продовження поточних тенденцій щодо стану довкілля. Альтернатива 2: «Часткова реалізація проєктних рішень». Варіант передбачає реалізацію проєкту без будівництва складу. Переваги: менше забруднення навколишнього середовища, оскільки рух вантажних транспортних засобів до та зі складів сприяє збільшенню викидів СО2 та інших забруднювачів. Недоліки: нижча інфраструктурна та логістична зручність у порівнянні з альтернативою 3. Альтернатива 3: «Комплексна реалізація проєктних рішень». Затвердження проєкту детального плану території сприятиме ефективному використанню простору, оптимізації ресурсів та економічному розвитку. Вибір проведено з урахуванням техніко-економічних міркувань та впливу на навколишнє природне середовище, в тому числі здоров’я населення. Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у звіті про стратегічну екологічну оцінку.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Для розробки Звіту про СЕО необхідно використовувати таку інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, фонові та лабораторні дослідження стану довкілля, дані моніторингу стану довкілля, пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території. З огляду на характер такого виду документації як детальний план, ключовим завданням у виконанні СЕО проєкту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану. В ході СЕО провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного та стабільного соціально-економічного розвитку населеного пункту та підвищення якості життя населення.
Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавство у сфері охорони навколишнього середовища.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог. В цілому, розроблений у відповідності до державних містобудівних норм, санітарних норм і правил, проєкт детального плану території не матиме значних негативних наслідків.
Для запобігання негативного впливу на довкілля та здоров’я населення передбачені такі заходи: дотримання рішень проєкту детального плану території щодо раціонального використання території; дотримання параметрів планувальних обмежень, визначених санітарними нормами та екологічним законодавством для забезпечення діяльності існуючих та проєктних будівель та споруд; контроль за точним дотриманням технології провадження робіт; проведення комплексного благоустрою території; проведення заходів для зменшення шумового забруднення, зокрема використання шумозахисних бар’єрів та ізолюючих матеріалів; очистка промислових стоків перед скиданням; використання замкнутих систем водопостачання та енергоефективного обладнання; моніторинг діяльності проєктованих об’єктів та впровадження екологічного менеджменту. Операції щодо збирання, зберігання, транспортування та утилізації відходів будівництва повинні здійснюватись з дотриманням норм екологічної безпеки та законодавства України. На всіх етапах реалізації ДПТ проєктні рішення будуть здійснюватися в відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки, в тому числі вимоги Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону атмосферного повітря» тощо.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура Звіту про СЕО буде відповідати Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та Методичним рекомендаціям щодо здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації (Наказ 705, Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України) та згідно положень, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Пропонується така структура Звіту із СЕО: 1) Зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншимидокументами державного планування; 2) Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 4) Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 5) Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування; 6) Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; 7) Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення; 9) Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10) Опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 11) Резюме нетехнічного характеру інформації. Зміст звіту про СЕО визначається змістом та характером проєктних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання.
9. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Підгайцівська сільська рада (Адреса: 45602, Волинська обл., Луцький р-н, с. Підгайці, вулиця Шкільна, 30. Тел.: 0332 704 741. E-mail: srada@pidgayci-gromada.gov.ua.
Пропозиції та зауваження подаються у строк, що не перевищує 10 днів з дня оприлюднення цієї заяви.
10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО: офіційний сайт від 21.08.2024
Замовник/Уповноважена особа замовника:
Підгайцівська сільська рада Луцького району Волинської області (Код ЄДРПОУ 04332331)/Удалов Олексій Дмитрович