У Підгайцівській громаді розповіли, як викладати історію, використовуючи штучний інтелект чат-ботів. ФОТО
Методичне засідання учителів громадянської та історичної освіти відбулось у залі засідань Підгайцівської сільської ради. Педагоги обговорили ключові компетенції та освітні стандарти під час викладання історії у середній школі, поділилися досвідом та новими методиками, які впроваджують під час своїх уроків.
Директорка Центру професійного розвитку педагогічних працівників Підгайцівської сільської ради Світлана Зінкевич ознайомила присутніх з основними вимогами Міністерства освіти та науки України щодо відповідності вчителя «Професійному стандарту». Цей документ передбачає систематичну роботу учителя над розвитком своїх компетенцій, самооцінювання власної професійної діяльності, планування траєкторії професійного розвитку, підвищення кваліфікації та здобуття нових категорій тощо.
Поміж іншим, педагоги отримали цінну інформацію, щодо використання мультимедійних презентацій на уроках предмета «Вступ до історії України та громадянської освіти» у 5 класах. Педагогиня Липинського ліцею Оксана Шинкарук поділилася позитивним досвідом інтерактивного навчання та представила свої презентації із релігієзнавства та історії, які допомагають учням краще засвоювати матеріал, спонукають до роздумів та дискусій, залучають то творчості під час вивчення теми, підтримують інтерес до вивчення нового матеріалу.
Директорка Гаразджинської гімназії Світлана Василевська поділилася власним досвідом викладання суспільних наук під час дистанційного навчання. Вона розповіла про сервіси, які активно використовує в навчальному процесі. Аби бути на одній хвилі з учнями та встигати за трендами, педагогиня пройшла онлайн вишкіл та навчилася використовувати новітні технології, зокрема — штучний інтелект чат-бота ChatGPT під час навчального процесу. Учасники методичного об’єднання були вражені отриманими результатами та вмотивовані спробувати цей інструмент під час своїх уроків.
Про специфіку змісту шкільної громадянської освіти й особливості навчання учнів запросила подискутувати вчителька Лищенського ліцею Валентина Крикавська. Вона запропонувала освітянам погратись в інтерактивну гру, на прикладі якої можна формувати в школярів ставлення до стереотипів, обов’язків та прав. Учасники методоб'єднання обирали папірці, на яких були написані найпоширеніші стереотипні думки, аби вони змогли визначити корисні вони чи шкідливі, як впливають на підсвідомість та які несуть наслідки. Вправа викликала жваве обговорення, дала можливість вчителям подебатувати та зробити неординарні висновки.
Не оминули освітяни теми вибору підручників для 6 класів за програмою Нова Українська Школа, адже наступного року шестикласники вперше освоюватимуть нову програму, тож виникає чимало питань щодо методики викладання предмета згідно з новими вимогами та стандартами.