Сільрада працює над питанням перевезення пільговиків Підгайцівської ОТГ міським транспортом
Шановні жителі громади!
Результатом прийнятих Луцькою міською радою та виконавчим комітетом Луцької міської ради рішень щодо запровадження автоматизованої системи оплати проїзду та обліку пасажирів в громадському транспорті м. Луцька є введення безготівкової оплати проїзду при перевезенні пасажирів у міському громадському транспорті з 11 листопада 2019 року.
Між керівництвом міської влади та компанією «СІТІКАРД СИСТЕМ» (оператором електронних систем) укладено відповідні нормативно – правові документи.
Поряд з цим гостро виникло питання щодо відшкодування вартості проїзду пільгових категорій людей, які зареєстровані чи проживають поза межами міста Луцька (наприклад в Підгайцівській громаді) та користуються міськими транспортними засобами.
Адже, станом на сьогодні, зобов’язання перед перевізниками міжміських маршрутів сільською радою виконано в повній мірі та відшкодовано за перевезення пільгової категорії населення, яких у громаді налічується більше 1800 осіб, у розмірі 406 080 гривень за кошти місцевого бюджету (це є цільова виплата, яка субвенцією перераховується управлінню соціального захисту населення райдержадміністрації для розрахунку перед перевізниками).
Парадоксальною ситуацією є те, що законом передбачено покриття витрат на транспортні послуги пільговій категорії населення, проте, зазвичай такий ресурс для їх реалізації перекладають на плечі місцевих бюджетів.
З метою чіткого обліку громадян пільгової категорії населення (визначення пасажиропотоку), які користуються міським транспортом, сільською радою вирішується питання щодо оформлення персоніфікованих електронних квитків, шляхом укладання угоди з оператором через центр надання адміністративних послуг щодо фактичної компенсації проїзду у вигляді адресної допомоги, розмір якої буде визначено рішенням сільської ради.
Діти, які навчаються в місті Луцьку, квитки отримають за місцем навчання, а проїзд пільгової категорії з їх числа – відбуватиметься також за рахунок коштів адресної допомоги.
Однак, як наслідок, може виникнути проблема у вигляді зміни руху міжміського маршруту на користь міського, що позбавить жителів громади комфортності та зручності пересування до свого місця роботи чи у власних потребах, а перевізника – рентабельності такого маршруту.
До речі, тут варто зауважити, що левова частка жителів громади працює на підприємствах в м.Луцьку, залишаючи при цьому грошовий ресурс у вигляді податку з доходів фізичних осіб у розмірі 60%, який відщеплюється до дохідної частини бюджету казни міста Луцька.